Warszawa 203

De mic am fost pasionat de maşini, însă recunosc că pe atunci nu era foarte greu să ţin minte cele doar câteva mărci care străbăteau străzile României. Nu erau multe, iar când aveam musafiri îmi etalam cunoştinţele vaste în ale automobilelor  …

Am încercat şi astăzi după mai mult de 35 de ani să înşir acea mică listă şi lucrurile au devenit interesante: Dacia 1100, Dacia 1300, Fiat 850, Renault 16, Renault Gordini, Warszawa (Varşava) … însă aici m-am oprit şi am rămas pe gânduri. Oare cum mai arăta Warszawa? Pe un site de anunturi auto am găsit-o la rubrica maşini de epocă şi nostalgia m-a cuprins iarăşi, însoţită de un refresh al memoriei. Nu o puteam lăsa nestudiată !

Automobilul Warszawa 203 a fost produs începând cu anul 1964 în Polonia şi a fost redenumit Warszawa 223 în urma protestului Peugeot care a dorit rezervarea numerelor de 3 cifre cu un zero la mijloc. În anii următori datorită modernizării procesului de producţie, au fost produse până la 18.000 unităţi pe an !

Faţă de cele anterioare, noul model avea parbrizul dintr-o bucată, panoramic şi curbat, înainte fiind din 2 geamuri oblice.

Alte modificări nu au avut loc din cauza constrângerilor financiare de atunci, noua versiune limitându-se la schimbări în special la spate şi la structura acoperişului. Câteva caracteristici: greutate proprie 1.420 kg, consum mediu 11-12 l/100 km.

Automobilul Warszawa 203 a mai fost utilizat ca taxi şi ambulanţă datorită faptului că era o maşina spaţioasă şi robustă. Această maşină s-a vândut şi în România în peste 5.500 exemplare.

Odată cu trecerea anilor, maşina s-a dovedit a avea un consum foarte mare datorită motorului subdimensionat şi caroseriei mult prea grele, prin urmare fabrica FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) din Varşovia şi-a închis porţile în anul 1973 …

Warszawa 203 publicat: 2017-01-15T07:40:12+00:00, actualizat: 2017-01-15T08:42:33+00:00 by Călătorie în Trecut