Bi-Autogo

Deşi seamănă foarte mult cu o motocicletă, trebuie să lămurim încă de la început ca prototipul din imagini este un automobil. Da, aţi citit bine, acest vehicul nu este o motocicletă cu volan, ci un automobil pe două roţi !

Bi-Autogo a fost realizat în anul 1912 de către inginerul american James Scripps Booth. Automobilul avea 2 roţi mari, cu diametrul de aproape 1 metru, cu genţi şi spiţe realizate complet din lemn.

Observăm că automobilul mai dispunea şi de 4 roţi mai mici, situate pe laterală, însă acestea nu intrau în calcul deoarece nu erau folosite în timpul deplasării. Cele 4 roţi mici retractabile erau ridicate în timpul deplasării cu viteză mare şi erau coborâte şi utilizate doar pentru stabilitate în timpul opririlor şi în parcare.

Bi-Autogo-1

Motorul de 6.300 cm³, construit într-o carcasă de aluminiu, a fost primul motor cu 8 cilindri folosit vreodată pe un automobil. Pornirea sa era automată şi se făcea cu ajutorul aerului comprimat. Cu o putere de 45 de cai putere, motorul V8 putea propulsa automobilul cu viteza de 120 kilometri pe oră.

Bi-Autogo-2

Întregul automobil cântărea 1,5 tone. Deşi era foarte îngust, vehiculul putea transporta până la 3 persoane. Şoferul controla direcţia printr-un cuplaj lung, ce unea volanul şi roata din faţă, inducând parcă o uşoară confuzie între automobil şi motocicletă.

Bi-Autogo-3

Transmisia automobilului se efectua prin intermediul unui lanţ, având la dispoziţie cuplaje pentru 4 viteze de deplasare. Răcirea motorului se făcea cu ajutorul unui radiator extern, construit într-un mod original, dar costisitor,  din multiple conducte paralele. Însumată, lungimea totală a ţevilor de cupru depăşea 137 de metri!



Bi-Autogo publicat: 2016-06-14T17:19:28+02:00, actualizat: 2017-01-03T07:45:45+02:00 by Călătorie în Trecut