Deşi seamănă foarte mult cu o motocicletă, trebuie să lămurim încă de la început ca prototipul din imagini este un automobil. Da, aţi citit bine, acest vehicul nu este o motocicletă cu volan, ci un automobil pe două roţi !
Bi-Autogo a fost realizat în anul 1912 de către inginerul american James Scripps Booth. Automobilul avea 2 roţi mari, cu diametrul de aproape 1 metru, cu genţi şi spiţe realizate complet din lemn.
Observăm că automobilul mai dispunea şi de 4 roţi mai mici, situate pe laterală, însă acestea nu intrau în calcul deoarece nu erau folosite în timpul deplasării. Cele 4 roţi mici retractabile erau ridicate în timpul deplasării cu viteză mare şi erau coborâte şi utilizate doar pentru stabilitate în timpul opririlor şi în parcare.
Motorul de 6.300 cm³, construit într-o carcasă de aluminiu, a fost primul motor cu 8 cilindri folosit vreodată pe un automobil. Pornirea sa era automată şi se făcea cu ajutorul aerului comprimat. Cu o putere de 45 de cai putere, motorul V8 putea propulsa automobilul cu viteza de 120 kilometri pe oră.
Întregul automobil cântărea 1,5 tone. Deşi era foarte îngust, vehiculul putea transporta până la 3 persoane. Şoferul controla direcţia printr-un cuplaj lung, ce unea volanul şi roata din faţă, inducând parcă o uşoară confuzie între automobil şi motocicletă.
Transmisia automobilului se efectua prin intermediul unui lanţ, având la dispoziţie cuplaje pentru 4 viteze de deplasare. Răcirea motorului se făcea cu ajutorul unui radiator extern, construit într-un mod original, dar costisitor, din multiple conducte paralele. Însumată, lungimea totală a ţevilor de cupru depăşea 137 de metri!