Autobuzul TV-2

Începând cu anul 1960 în România a fost lansată producţia autobuzelor TV-2. Autobuzele erau denumite T.V. după numele uzinei Tudor Vladimirescu.

Sunt convins că multe persoane au călătorit cu aceste autobuze si troleibuze, desigur cu mulţi ani în urmă, şi le invit alături de cei care nu le-au „prins” în funcţiune, să ni le reamintim cu nostalgie.

Autobuzul TV-2 a fost produs în variantele: urban TV-2 U şi rutier TV-2 R. Dintre caracteristicile sale menţionăm: motor de 95 CP şi viteza maximă 65 Km/h.

Ca şi TV-1, autobuzul TV-2 avea la bază şasiul de camion SR 101 şi motorul acestuia pe benzină. Începând cu anul 1962, autobuzele au fost echipate cu motoare mai puternice de SR 114 (SR-211) cu 140 CP, îmbunătăţire în urma căreia viteza maximă a fost mărită de la 65 km/h la 80 km/h.

În aceeaşi serie a fost construit şi un troleibuz denumit TV-2 E (electric), a cărui producţie a început cu aproape 2 ani înaintea autobuzelor, adică încă din 1958.

Autobuzul TV-2 avea 10 m lungime şi 87+1 locuri.

Autobuzele TV-2 U (urban) aveau uși și amenajări interioare identice cu ale troleibuzului TV-2 E (electric), iar cele TV-2 R (rutier) erau amenajate pentru interurban (nu aveau ghișeu pentru încasatoare, ușile erau dintr-o bucată şi se deschideau manual, aveau pe acoperiș un portbagaj cu scăriţă și nu aveau caseta indicatoare a numărului de linie).

Arhitectura noului TV-2 era modernă, motorul era plasat în spate într-un compartiment bine aerisit, suspensia era cu arcuri de tip foi şi cu punţi rigide.

În anii ’70, multe modele au fost convertite în diesel (cu motorul D797-05) datorită crizei petrolului, iar în anii ’80 unele modele au fost convertite pe gaz metan.



Autobuzul TV-2 publicat: 2021-05-09T11:49:25+02:00, actualizat: 2021-05-09T12:11:30+02:00 by Călătorie în Trecut